Υπομονή… χωρίς τέλος για το Καλό Νερό – Τσακώνα - ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ LIVE- ΕΙΔΗΣΕΙΣ,ΝΕΑ, ΤΑΞΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ LIVE- ΕΙΔΗΣΕΙΣ,ΝΕΑ, ΤΑΞΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ ΚΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2016

Υπομονή… χωρίς τέλος για το Καλό Νερό – Τσακώνα

Η Ολυμπία Οδός (Πάτρα- Πύργος- Καλό Νερό - Τσακώνα) αποτελεί μια… αμαρτωλή ιστορία για σειρά κυβερνήσεων, μηδέ εξαιρουμένης της σημερινής. Το έργο εξαγγέλθηκε με τυμπανοκρουσίες, αλλά με τον ίδιο… ηχηρό τρόπο έμεινε στη μέση. Κάτι τα προβλήματα, κάτι η έλλειψη χρηματοδοτικού ενδιαφέροντος, αφήνουν το έργο στη μέση, ιδιαίτερα το τμήμα που αφορά στη Μεσσηνία (Καλό Νερό - Τσακώνα). Άλλωστε και σε πρόσφατη δήλωσή του ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Δέδες (σ.σ. απαντώντας σε αναφορά του πρώην βουλευτή Ι. Λαμπρόπουλου), παραδέχεται ότι, αν και η μελέτη του τμήματος θα γίνει δωρεάν, "στο τμήμα Τσακώνα - Καλό Νερό υπολείπονταν μελέτες συνολικού κόστους 6 εκατομμυρίων ευρώ, ποσό με εκτιμώμενο χρόνο μελετητικής ωρίμανσης περί τα 3 χρόνια". Αν στο χρονικό διάστημα αυτό προσθέσει κάποιος και το κόστος κατασκευής, περί τα 150 εκατομμύρια ευρώ, τότε σίγουρα δε θα πρέπει να θρέφει και πολλές ελπίδες για το χρόνο υλοποίησής του. Ίσως σε κάποιο μακρινό ορίζοντα. Αξιοσημείωτη είναι όμως και η αναφορά του Γιώργου Λιάλιου στην "Καθημερινή", για το κόστος της υπόλοιπης Ολυμπίας Οδού.
Όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά: "Από πλούσιο παρασκήνιο σημαδεύτηκε η υπογραφή της συμφωνίας με την Ολυμπία Οδό", αφού η πραγματική εικόνα είναι τελείως διαφορετική από αυτή που παρουσίασε το υπουργείο Υποδομών. Σημειώνεται χαρακτηριστικά στο ρεπορτάζ: "Στα τέλη του προηγούμενου μήνα ο κ. Σπίρτζης... πανηγύρισε στη Βουλή την καταβολή περίπου μισού δισεκατομμυρίου ευρώ σε νέες αποζημιώσεις (456,3 εκατομμύρια ευρώ για τους τρεις αυτοκινητόδρομους, μεταξύ των οποίων είναι και η Ολυμπία Οδός). Υποστηρίζοντας ότι χάρη στη δεινή διαπραγματευτική ικανότητα των στελεχών του υπουργείου εξοικονομήθηκαν 764,4 εκατομμύρια ευρώ έναντι των αρχικών απαιτήσεων των εργολάβων. Η συνολική εικόνα είναι η εξής: Η αρχική χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου στο έργο ήταν 608 εκατομμύρια ευρώ και η πρόσθετη 250 εκατομμύρια ευρώ. Έως το 2013 παραχωρησιούχος και κατασκευαστής είχαν λάβει 221,1 εκατομμύρια ευρώ σε αποζημιώσεις, ενώ με τη συμφωνία “επανεκκίνησης” του 2013 έλαβαν ακόμα 93 εκατομμύρια ευρώ. Προσθέτοντας τα 214,5 εκατομμύρια ευρώ της συμφωνίας Σπίρτζη, το έργο έχει κοστίσει στο Δημόσιο και στην Ε.Ε. περίπου 1,38 δισ. ευρώ, χωρίς τις απαλλοτριώσεις. Όσον αφορά στα έσοδα από τα διόδια, η Ολυμπία Οδός έχει λάβει το διάστημα 2008 – 2015, 574,3 εκατ. ευρώ. Σύνολο; Περίπου 1,95 δισ. ευρώ»...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Top Ad

Responsive Ads Here