Ηταν το 1961 όταν λειτούργησε ένα από τα πρώτα ξενοδοχεία «Ξενία» της χώρας, στο Ναύπλιο της Πελοποννήσου. Τα επόμενα χρόνια και δεκαετίες ολόκληρη η Πελοπόννησος –και ειδικά οι ακτές της, απέραντες αμμουδιές στο Ιόνιο πέλαγος και δαντελωτοί κόλποι στην Αργολίδα– έγινε προορισμός πρώτης επιλογής για τους περισσότερους Αθηναίους που είχαν τη δυνατότητα να κάνουν διακοπές σε οργανωμένα για εκείνη την εποχή μέρη, διαφορετικά από τα εξοχικά τους και τους τόπους καταγωγής τους. Μόνο η Ρόδος, η Κέρκυρα και η Κρήτη υπήρχαν ως εναλλακτικές επιλογές, συχνά όμως ακριβότερες.
Από τα τέλη της δεκαετίας του ’70 άρχισε να επιταχύνεται η ανάπτυξη των ανατολικών ακτών και ειδικότερα της Αργολίδας σε προορισμούς όπως η Ερμιόνη και το Πόρτο Χέλι, με επίκεντρο την παραθεριστική κατοικία. «Φως, νερό, τηλέφωνο σε κοντινή απόσταση από την Αθήνα», έλεγαν τότε οι ραδιοφωνικές διαφημίσεις όσων πουλούσαν οικόπεδα στην περιοχή αυτή. Από τα μέσα της δεκαετίας του ’80 και μετά άρχισε όμως η παντοκρατορία των Κυκλάδων και των νησιών γενικότερα.
Επτά στους δέκα επισκέπτες που ταξιδεύουν στην περιοχή είναι Ελληνες.
Σήμερα, 40 χρόνια μετά, η Πελοπόννησος γίνεται και πάλι προορισμός πρώτης επιλογής για ολοένα και περισσότερους Ελληνες. Μεγάλες επενδύσεις στη Μεσσηνία, στην Κυλλήνη, αλλά και αλλού άρχισαν να προσελκύουν παράλληλα ολοένα και περισσότερους ξένους επισκέπτες. Είναι όμως η τρέχουσα συγκυρία, που χαρακτηρίζεται από τα υψηλότερα κόστη αεροπορικής και ακτοπλοϊκής μεταφοράς στα νησιά, που έχει συμβάλει στην αύξηση των Ελλήνων οι οποίοι την επιλέγουν για καλοκαιρινές διακοπές. Καλοκαιρινές, διότι οι ημιορεινοί και ορεινοί προορισμοί της Πελοποννήσου δεν έπαψαν ποτέ να αποτελούν δημοφιλείς τόπους διακοπών για τους Ελληνες τον χειμώνα.Τα τελευταία δύο χρόνια, όμως, καταγράφεται σημαντική αύξηση στους αριθμούς των επισκεπτών της Πελοποννήσου, με το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης αυτής να προέρχεται από Ελληνες. Φέτος η αύξηση αυτή με βάση τις προκρατήσεις εκτιμάται πως θα είναι της τάξης του 10%. Αυτό εξηγεί μιλώντας στην «Καθημερινή» ο πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου, Κωνσταντίνος Μαρινάκος, ο οποίος είναι και αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων.
Η φυσική ομορφιά της Πελοποννήσου, σε συνδυασμό με το ότι βρίσκεται σε πολύ προσιτή οδικώς απόσταση από την Αθήνα και το γεγονός ότι οι τιμές συγκριτικά με άλλους προορισμούς της χώρας παραμένουν ελκυστικές, ενώ λείπουν τα φαινόμενα υπερβολικής συγκέντρωσης ταξιδιωτών, συμβάλλουν στην ολική επαναφορά της μεταξύ των κορυφαίων επιλογών για διακοπές. Σύμφωνα με τον κ. Μαρινάκο, οι ταξιδιώτες που επισκέπτονταν την Πελοπόννησο ήταν ανέκαθεν περίπου σε ποσοστό 65% Ελληνες και 35% ξένοι. Τα τελευταία χρόνια τα ποσοστά αυτά έχουν μεταβληθεί σε 70% για τους Ελληνες και 30% για τους ξένους. Ωστόσο, ενώ η φέρουσα ικανότητα της Πελοποννήσου επιτρέπει σημαντικά μεγαλύτερους αριθμούς ξένων επισκεπτών και οι επενδύσεις σε νέα ξενοδοχειακά συγκροτήματα κάθε μεγέθους αυξήθηκαν, η έλλειψη δυναμικότητας στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας επιβραδύνει την αύξηση των ξένων επισκεπτών. Σημειώνεται πως η ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου βρίσκεται στην παρούσα φάση σε διαγωνιστική διαδικασία, που δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν από τις αρχές του επόμενου έτους. Τα δε έργα μεγέθυνσης και αναβάθμισης της υποδομής εκτιμάται πως θα χρειαστούν τουλάχιστον 18 μήνες ακόμη.
Σύμφωνα με το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), «η Πελοπόννησος αποτελεί προορισμό με σημαντικές αναπτυξιακές δυνατότητες στα προϊόντα ήλιος και θάλασσα, yachting, πολιτιστικού και θρησκευτικού τουρισμού και MICE, δηλαδή συνεδρίων (στη Μεσσηνία και κυρίως στην Καλαμάτα). Παράλληλα, διαθέτει πόρους για την ανάπτυξη όλων των εναλλακτικών και συμπληρωματικών προϊόντων του αγροτουρισμού, του οικοτουρισμού, του αθλητικού και γαστρονομικού τουρισμού, καθώς και του τουρισμού πολυτελείας, που θα βοηθήσουν μαζί με τη βελτίωση της αεροπορικής συνδεσιμότητας στον εμπλουτισμό, διαφοροποίηση και αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της».
Πηγή: kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου