ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΣΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ - ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ LIVE- ΕΙΔΗΣΕΙΣ,ΝΕΑ, ΤΑΞΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ LIVE- ΕΙΔΗΣΕΙΣ,ΝΕΑ, ΤΑΞΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ ΚΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Σάββατο 30 Μαΐου 2015

ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΣΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

Δύο μέρες πριν τηνΠαγκόσμια Ημέρα κατά του Καπνίσματος, το  Ευρωβαρόμετρο δείχνει ότι η χρήση του καπνού, από το 2012, έχει μειωθεί  μέσα στην ΕΕ κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες, αλλά το 26% των Ευρωπαίων εξακολουθούν... 
να είναι καπνιστές και οι Έλληνες "πρωταθλητές" του καπνίσματος!.
Η έρευνα αποκαλύπτει μια πτωτική τάση στη χρήση του καπνού σε όλη την Ευρώπη (26% έναντι 28%) και ειδικότερα στους νέους ηλικίας 15-24 που, σύμφωνα με τα στοιχεία, μείωσαν το κάπνισμα κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες (25% έναντι 29%). Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν αξιοσημείωτες διαφορές στην κατανάλωση καπνού μεταξύ των ευρωπαίων, με τα χαμηλότερα ποσοστά  να παρατηρούνται στη Σουηδία (11%) και στη Φινλανδία (19%) και τα υψηλότερα στην Ελλάδα (38%) και στη Βουλγαρία (35%). Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι  το 59% των καπνιστών προσπάθησαν  να σταματήσουν το κάπνισμα , με το 19% από αυτούς να έχει δοκιμάσει τους τελευταίους 12 μήνες.
Αναφορικά με το ηλεκτρονικό τσιγάρο, το δοκίμασε το 12% των Ευρωπαίων, συγκριτικά  με το 7%  που ήταν το 2012. Πιο δημοφιλές φαίνεται πως είναι στις νέες ηλικίες, αφού το 13% των ατόμων που το δοκίμασαν είναι  ηλικίας 15-24 ετών, ενώ το 3% των ατόμων είναι άνω των 55 ετών.  Το 67%  από τους χρήστες του ηλεκτρονικού τσιγάρου δήλωσαν την πρόθεσή τους  να μειώσουν ή να σταματήσουν το κάπνισμα, ωστόσο, μόνο το 21% το μείωσε και 14% από αυτούς το σταμάτησε, σημειώνοντας πως, ως "εργαλείο" υποβοήθησης διακοπής του καπνίσματος δεν  είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό.
Ο Ευρωπαίος Επίτροπος για την Υγεία και την Ασφάλεια των Τροφίμων, Vytenis Andriukaitis, σημειώνει ότι ο μέσος όρος ηλικίας που οι Ευρωπαίοι αρχίζουν το κάπνισμα παραμένει αμετάβλητος στα 17,6 χρόνια: "Τα στοιχεία δείχνουν ότι η μάχη κατά του καπνίσματος δεν έχει κερδηθεί, ειδικότερα από τους νέους. Είναι απαράδεκτο το γεγονός ότι οι Ευρωπαίοι έφηβοι εξακολουθούν να έλκονται από το τσιγάρο. Κεντρικός στόχος της οδηγίας για τα προϊόντα καπνού είναι να εξασφαλιστεί ότι αυτά τα επικίνδυνα προϊόντα δεν είναι υπερβολικά ελκυστικά για τους νέους. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο απαγορεύει αυστηρά τις αρωματικές ουσίες που συγκαλύπτουν τη γεύση του καπνού, καθώς και τις λεπτές (slim) συσκευασίες και τις συσκευασίες με λιγότερα από 20 τσιγάρα, και καθιστά υποχρεωτική την  κάλυψη κατά 65% της συσκευασίας με εικόνα και κείμενο αναφορικά με την προειδοποίηση για την υγεία."
Ενθαρρυντικά είναι και τα δείγματα  για την  έκθεση των μη καπνιστών ευρωπαίων στον καπνό του τσιγάρου, αφού το κάπνισμα  στα μπαρ και τα εστιατόρια συνεχίζει να μειώνεται. Μόνο το 12% των ευρωπαίων δήλωσαν ότι είχαν εκτεθεί στον καπνό σε χώρους εστίασης κατά το παρελθόν έτος (σε σχέση με 14% το 2012), και μόνο το 25% σε μπαρ ( σε σχέση με  28% το 2012). Επιπλέον, το 73% των εργαζομένων στην Ευρώπη δηλώνουν ότι εκτέθηκαν  σπάνια ή καθόλου στον καπνό σε εσωτερικούς χώρους ή στο χώρο εργασίας τους.
Η πλειονότητα των Ευρωπαίων τάσσεται υπέρ  της υιοθέτησης αυστηρών μέτρων πολιτικής σχετικά με την κατανάλωση καπνού και ηλεκτρονικών τσιγάρων.
Για παράδειγμα, το 70 % είναι υπέρ της βελτίωσης της ιχνηλασιμότητας των προϊόντων καπνού, προκειμένου να μειωθεί το παράνομο εμπόριο (το θέμα της φετινής Παγκόσμιας Ημέρας κατά του καπνίσματος), ακόμη και αν αυτό θα καταστήσει τα προϊόντα ακριβότερα. Σχετικά με τον εικαζόμενο κίνδυνο, τα επίπεδα πίσσας ή νικοτίνης θεωρούνται η μέγιστη ένδειξη για το πόσο επιζήμιος είναι ο καπνός (32 %) και ακολουθούν τα πρόσθετα (12 %). Όσον αφορά τα ηλεκτρονικά τσιγάρα, το ποσοστό των ερωτηθέντων που θεωρούν ότι είναι επιβλαβή έχει αυξηθεί από 27 % σε 52 % μέσα σε δύο μόνο χρόνια.
Σε ό, τι αφορά τη διαφήμιση, τέσσερις στους 10 ερωτηθέντες έχουν δει διαφημιστικά σποτ ή προωθητικές ενέργειες προϊόντων καπνού τους τελευταίους 12 μήνες, ιδιαίτερα σε σημεία πώλησης (39 %) και διαφημιστικές πινακίδες ή αφίσες σε δημόσιους χώρους (30 %).
Η έρευνα του Ευρωβαρόμετρου διεξήχθη από την TNS Opinion & Social δικτύου σε όλες τις 28 χώρες της ΕΕ, στο χρονικό διάστημα μεταξύ  29 Νοεμβρίου και  8 Δεκεμβρίου 2014. Έχει τίτλο: Οι  «Στάσεις των Ευρωπαίων απέναντι στο κάπνισμα» και περιλαμβάνει προσωπικές συνεντεύξεις με σχεδόν 28 000 ερωτηθέντες από διαφορετικές κοινωνικές και δημογραφικές ομάδες.
Να σημειωθεί ότι το κάπνισμα αποτελεί τη κυριότερη αιτία θανάτων στην Ευρώπη, που θα μπορούσαν να αποφευχθούν και είναι υπεύθυνη για περίπου 700 000 θανάτους ετησίως. Η ΕΕ έχει υιοθετήσει μια ολοκληρωμένη πολιτική για την αντιμετώπιση του καπνού η οποία περιλαμβάνει τη νομοθεσία σχετικά με τη διαφήμιση  και τη χορηγία προϊόντων καπνού, τη στήριξη στα κράτη μέλη και την ευαισθητοποίηση, όπως η τρέχουσα εκστρατεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής " Ex-smokers are Unstoppable ".
Στις 3 Απριλίου 2014, η ΕΕ εξέδωσε την οδηγία (2014/40 / ΕΕ) με τους κανόνες σχετικά με την παραγωγή, την παρουσίαση και την πώληση των προϊόντων καπνού και των συναφών προϊόντων που θα εφαρμόζονται υποχρεωτικά από τα κράτη μέλη από τον Μάιο του 2016.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Top Ad

Responsive Ads Here