Με την διαδικασία του κατεπείγοντος οι συμβάσεις για την επανεκκίνηση των αυτοκινητοδρόμων! - ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ LIVE- ΕΙΔΗΣΕΙΣ,ΝΕΑ, ΤΑΞΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ LIVE- ΕΙΔΗΣΕΙΣ,ΝΕΑ, ΤΑΞΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ ΚΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2013

Με την διαδικασία του κατεπείγοντος οι συμβάσεις για την επανεκκίνηση των αυτοκινητοδρόμων!

ΣΥΜΦΩΝΑ με τον υπουργό Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, οι αναθεωρημένες συμβάσεις των έργων κατασκευής των 4 αυτοκινητοδρόμων, τα οποία έχουν παγώσει από το 2010 λόγω έλλειψης χρηματοδότησης, έχουν ήδη εγκριθεί από το ελεγκτικό συνέδριο και αναμένεται να κυρωθούν από τη Βουλή έως τις 10 Δεκεμβρίου το αργότερο. Ο υπουργός σημείωσε ότι με την εντατική προετοιμασία του τελευταίου ενάμιση έτους, τη συμβολή του εθνικού διαπραγματευτή, τη βοήθεια της ΕΕ και επίπονων διαπραγματεύσεων που μεσολάβησαν, διαμορφώθηκε μία πρόταση κοινής αποδοχής από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη που οδηγεί στην επανέναρξη των εργασιών. «Το αποτέλεσμα είναι αναμφίβολα θετικό για τη χώρα. Πρόκειται να επενδυθούν το επόμενο χρονικό διάστημα πόροι που θα αποδώσουν σημαντικά οφέλη για την οικονομία, περίπου 1,5% του ΑΕΠ τα επόμενα τρία χρόνια έως 2015 και θα δημιουργήσουν 20.000 άμεσες θέσεις εργασίας.
Οι κατασκευές λειτουργούν πολλαπλασιαστικά και οι τοπικές οικονομίες θα αποδώσουν σημαντικά οφέλη και θα έχουν σημαντικά έσοδα» είπε ο κ. Χρυσοχοϊδης και συμπλήρωσε: «Είμαι ευτυχής που έχουμε αυτή την κατάληξη και θέλω να σας πως ότι δεν είναι ένα αυτονόητο γεγονός, αλλά προϊόν μίας πολύπλοκης διαπραγμάτευσης, δύσκολης και δαιδαλώδους οικονομικής προσπάθειας στην οποία συμμετείχαν πάρα πολλοί παράγοντες προκειμένου να καταλήξουν στις συμβάσεις που ήρθαν στη Βουλή». Είναι μία καλή στιγμή για τη χώρα, μία από τις πρώτες στιγμές που μπορούμε να πούμε ότι η Ελλάδα ξαναξεκινά την ανάπτυξη. Θέλω να ευχαριστήσω όλους όσοι συνέβαλαν στη διαμόρφωση αυτού του αποτελέσματος, ξεκινώντας από τον πρωθυπουργό μέσα από το μοντέλο του εθνικού διαπραγματευτή για την προσπάθεια που έκανε, τους συνάδελφους υπουργούς Υποδομών που από το 2010 άρχισαν αυτή την προσπάθεια, τους συνεργάτες δημοσίους υπάλληλους, που έδειξαν ότι διαθέτουν εξαιρετικά υψηλό επίπεδο εργαζομένων στον δημόσιο και τους συμβούλους τους υπουργείου που όλο το αυτό το διάστημα εργάζονται άοκνα»…Μία από τις πρώτες μου προτεραιότητες ως πολιτικού είναι το ζήτημα της διαφάνειας, του ελέγχου της λογοδοσίας και της τήρησης των νόμων. Έχω αποφασίσει και στέλνω τις συμβάσεις προς όλους τους ελεγκτικούς θεσμούς διότι πιστεύω ότι στα μεγάλα ζητήματα οφείλουμε να τηρούμε τη μεγίστη διαφάνεια». Όπως τόνισε ο υπουργός, την επόμενη εβδομάδα θα διεξαχθεί στη Βουλή ολοκληρωμένη συζήτηση με τους βουλευτές όλων των κομμάτων, ώστε η ψήφιση να έρθει την μεθεπόμενη εβδομάδα, που θα οδηγήσει στην εκροή πόρων από την ΕΕ έως το τέλος του χρόνου.
«Η επίδραση στο ΑΕΠ της επανεκκίνησης των έργων στους τέσσερις οδικούς άξονες θα είναι 1,2% στην τριετία έως το 2015», ανέφερε, ενώ πρόσθεσε ότι περισσότερες από 20.000 θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν στα εργοτάξια τους επόμενους οκτώ μήνες.
Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ Περίπου 35 ελληνικές και ξένες τράπεζες θα συμμετάσχουν στη χρηματοδότηση των έργων με το ποσό των 1,6 δισεκατομμυρίων ευρώ, έναντι αρχικής πρόβλεψης 3,3 δισεκατομμυρίων ευρώ, ενώ η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων θα συνεισφέρει με τη μορφή δανείου στο ελληνικό δημόσιο επιπλέον 650 εκατομμύρια ευρώ για το τμήμα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Τα έργα οδηγήθηκαν σε τελματώδη κατάσταση από το 2010, σε μεγάλο βαθμό λόγω της σημαντικής μείωσης των προβλέψεων που αφορούσαν στα έσοδα από τα διόδια τα οποία αποτελούσαν και βασικό χρηματοδοτικό εργαλείο. Τα εκτιμώμενα έσοδα από τις αρχικές συμβάσεις του 2007 ήταν της τάξεως των 37,7 δισεκατομμυρίων ευρώ έως το 2037. Η σημαντική μείωση ωστόσο της κυκλοφορίας στους οδικούς άξονες που προέκυψε με την οικονομική κρίση, εκτιμάται ότι θα μειώσει τα έσοδα από τα διόδια κατά 23,2 δισεκατομμύρια ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε μείωση 62%. Η απόκλιση αυτή στα μελλοντικά έσοδα από τα διόδια οδήγησε και στην αναστολή του δανεισμού από τις 43 τράπεζες που αρχικά είχαν συμφωνήσει να χρηματοδοτήσουν τα έργα. Το ελληνικό δημόσιο προκειμένου να μην καταγγελθούν οι συμβάσεις, κάτι που εάν συνέβαινε, θα κόστιζε περίπου 2 δισεκατομμύρια ευρώ σε αποζημιώσεις, αποφάσισε μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις, να αναλάβει την κάλυψη μέρους του χρηματοδοτικού κενού από τη μείωση της κυκλοφορίας και την αναστολή κατ’ επέκταση του τραπεζικού δανεισμού. Τον περασμένο Απρίλιο το ελληνικό δημόσιο συμφώνησε με τις εταιρείες που κατασκευάζουν τα έργα να καταβάλλει σε αποζημιώσεις το ποσό των 350 εκατομμυρίων ευρώ σε αποζημιώσεις έναντι ποσού 719 εκατομμυρίων ευρώ που ζητούσαν οι κατασκευαστές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Top Ad

Responsive Ads Here