Ενα χρόνο πίσω πάει η δημοπράτηση και η κατασκευή του Καλού Νερού - Τσακώνα επειδή σύμφωνα με ρεπορτάζ της “Καθημερινής” οι μελέτες βρίσκονται ακόμα σε πρώιμο στάδιο. Αντιθέτως εντός των επόμενων ημερών δημοπρατείται το τμήμα Πάτρα - Πύργος μήκους 75 χιλιομέτρων προϋπολογισμού 340 εκατομμύριων ευρώ.
Υπενθυμίζουμε ότι πέρσι το Δεκέμβριο κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή για την παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού ο υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης είχε δεσμευτεί για την κατασκευή του Καλού Νερού - Τσακώνα εντός του 2016.Επίσης στις 4 Μαΐου, προεκλογικά, από την Πάτρα ο κ. Χρυσοχοΐδης δήλωσε ότι “έως τα τέλη του 2014 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί και η δημοπράτηση του οδικού άξονα Καλό Νερό - Τσακώνα, μήκους 37 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 140 εκατομμυρίων ευρώ”.
Σύμφωνα όμως με το ρεπορτάζ της “Καθημερινής” το προεκλογικό χρονοδιάγραμμα πάει… πίσω κι έτσι το έργο θα δημοπρατηθεί το 2015 και θα ολοκληρωθεί το 2017. Εντύπωση πάντως προκαλεί τόσο η αδιαφορία του Δημοτικού Συμβουλίου Τριφυλίας όσο και των φορέων της περιοχής και του νομού, που παρακολουθούν με απάθεια ένα τόσο σημαντικό έργο για την ανάπτυξη της Δυτικής Μεσσήνιας, ενώ εκδίδουν άλλα ψηφίσματα για… ψύλλου πήδημα.
Αναλυτικά το ρεπορτάζ του Γιώργου Λιανού στην “Καθημερινή”:
"Σύμφωνα με τις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών, είναι θέμα ημερών η δημοπράτηση του ημιτελούς άξονα Πάτρας - Πύργου.
Προχθές εγκρίθηκε για πρώτη φορά παρέκκλιση από τη νομοθεσία, ώστε να μην είναι δυνατή η υπέρβαση του προϋπολογισμού του έργου, ενώ μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να εγκριθούν και τα τεύχη δημοπράτησης.Η χρηματοδότηση του έργου από το ΣΕΣ 2014-2020 θα «κλείσει» και αυτή ώς το τέλος του έτους, παράλληλα με τη διαδικασία ορισμού αναδόχου.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», σε σύσκεψη που έγινε προχθές με τη συμμετοχή υπηρεσιακών παραγόντων, εγκρίθηκε παρέκκλιση από τον ν. 3669/08, ώστε το Δημόσιο να μπορεί να δημοπρατεί ένα έργο κατ’ αποκοπήν χωρίς να εγγυάται τις ποσότητες των προμετρήσεων των μελετών. Αυτό σημαίνει ότι οι εκτιμήσεις του Δημοσίου για το κόστος των έργων δεν δεσμεύουν το Δημόσιο, αλλά, ακόμη κι αν παρεκκλίνουν (το κόστος των έργων είναι μεγαλύτερο), ο εργολάβος θα πρέπει να το εκτελέσει χωρίς να ζητήσει επιπλέον δαπάνες. Η πρόβλεψη αυτή γίνεται για πρώτη φορά.
Παράλληλα, καταβάλλεται προσπάθεια από τις υπηρεσίες να οριστικοποιηθούν τα τεύχη δημοπράτησης του έργου, προκειμένου και αυτά να εγκριθούν ώς το τέλος του μήνα. Αξίζει να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά όλα τα απαιτούμενα θα δοθούν στους συμμετέχοντες στον διαγωνισμό ηλεκτρονικά.
Ο άξονας Πάτρας - Πύργου ήταν κομμάτι του παραχωρημένου στην «Ολυμπία Οδό» άξονα Ελευσίνας - Κορίνθου - Πάτρας - Πύργου - Τσακώνας, αλλά αφαιρέθηκε από το έργο με τον ν.4219/13 με τον οποίο επανεκκινήθηκαν τα «παγωμένα» έργα (χωρίς βέβαια αντίστοιχη μείωση του προϋπολογισμού του υπόλοιπου έργου). Το έργο είναι ημιτελές: σύμφωνα με το υπουργείο, έχει κατασκευαστεί περίπου το 25% (αντιστοιχεί σε εργασίες 100 εκατ. ευρώ, ανάμεσα στις οποίες η γέφυρα του Πηνειού -210 μέτρων- η γεφύρωση του ρέματος Κορδελιάρη και η άνω διάβαση στον κόμβο Βάρδας). Εχουν συντελεστεί όλες οι αρχικές απαλλοτριώσεις, ενώ σε διάφορα στάδια βρίσκονται οι συμπληρωματικές απαλλοτριώσεις που αντιστοιχούν περίπου το 20% των αρχικών. Ο προϋπολογισμός του έργου θα είναι 340 εκατ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου