Τα άνομα συμφέροντα επιβάλλουν
καθεστώς τρομοκρατίας στην Ελαία!
· ΑΦΟΥ ΟΛΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΙΣ ΠΑΡΑΝΟΜΙΕΣ ΚΑΙ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΕΣ ΠΑΠΠΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ Η ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ;
· ΤΙ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΑΝ ΟΙ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΥΤΟΨΙΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΩΝ ΦΑΚΕΛΩΝ ΠΑΠΠΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ
· ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΤΗΣ ΔΗΜ.ΑΡ. ΜΕ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΝ ΝΙΚΟ ΤΣΟΥΚΑΛΗ ΑΥΡΙΟ ΣΤΗΝ ΕΛΑΙΑ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΑΦΟΥ από την έκθεση-καταπέλτη του Μικτού Κλιμακίου Ελέγχου, προκύπτει ότι όλοι γνώριζαν και γνωρίζουν ότι ο επιχειρηματίας Παππάς και η εταιρεία του, παρανομούν, προκαλούν και αυθαιρετούν στο δάσος και την παραλία της Ελαίας, στον πυρήνα της προστατευόμενης περιοχής του Οικολογικού Δικτύου «Natura 2000», γιατί γίνεται ανεκτή η συνέχιση της προκλητικότητας και το καθεστώς αποκλεισμού της πρόσβασης στη θάλασσα, με ιδιωτική φρούρηση, απαγορεύσεις και ψευτοτσαμπουκάδες;
Δεν υπάρχουν αρχές στην περιοχή (Δήμος, Πολεοδομία, Δασαρχείο, Αστυνομία) να επιβάλλουν τη νομιμότητα;
Χθες παρουσιάσαμε το τμήμα της Εκθεσης με το «Ιστορικό της Υπόθεσης διάνοιξης δρόμων και σχεδιαζόμενης ανέγερσης κατοικιών εντός της περιοχής του δικτύου «Natura 2000», καθώς και τις ενέργειες των συναρμοδίων υπηρεσιών (από τον Απρίλιο του 2011 έως την ημερομηνία σύνταξης της Εκθεσης, τέλος του 2013).
Από τη μελέτη των στοιχείων, των ενεργειών και των παραλείψεων προκύπτουν σημαντικά συμπεράσματα, αλλά αυτό δεν είναι δική μας δουλειά.
Ο καθένας βγάζει τα δικά του συμπεράσματα, αλλά κοινό ζητούμενο είναι η εφαρμογή της νομιμότητας, την οποία ζητεί ακόμη και η πλευρά Παππά! Και όμως η «υπόθεση» έχει κάνει «κοιλιά» προς δόξαν της νεοελληνικής ραθυμίας και ραστώνης της διοίκησης. Ωστόσο και παρά τα όποια νομικά κενά, υπάρχουν νόμοι και θεσμοί που δυστυχώς ούτε εφαρμόζονται, ούτε λειτουργούν. Να εικάσουμε ότι έχουν αναπτυχθεί σχέσεις διαπλοκής και αλληλεξαρτήσεων; Ο χρόνος και οι εξελίξεις να δείξουν ποιοι ενέχονται, ποιοι αγχώνονται και ποιοι πανικοβάλλονται για τα μελλούμενα στην προστατευόμενη περιοχή του δάσους και της παραλίας της Ελαίας.
Προς ώρας να περιοριστούμε στο ερώτημα γιατί αφού η διάνοιξη δρόμων από τον Παππά χωρίς άδειες, είναι αυθαίρετη και παράνομη, δεν έχει αποφασιστεί η κατεδάφισή τους και η αποκατάσταση της περιοχής και γιατί η διοίκηση περιορίζεται μόνο στην επιβολή προστίμων που ο ιδιοκτήτης αμφισβητεί και έχει προσβάλλει; Υπό ποία έννοια το δημόσιο μπαίνει στη θέση του αμυνόμενου στην επέλαση της παρανομίας; Μήπως έχουν σκοπίμως αντιστραφεί οι ρόλοι, όπως διερωτώνται πολλοί «ψαγμένοι» κάτοικοι της περιοχής;
Συνεχίζουμε σήμερα τη δημοσίευση της Έκθεσης του Μικτού Κλιμακίου με τη μεθοδολογία και τις ενέργειες των Επιθεωρητών, τους επιτόπιους ελέγχους και τις αυτοψίες, καθώς και τις διαπιστώσεις από την εξέταση των φακέλων αιτήσεων οικονομικών αδειών που έχουν κατατεθεί στην Υπηρεσία Δόμησης του Δήμου Τριφυλίας κατά το 2010-2011.
Και το σημερινό τμήμα της Εκθεσης είναι διαφωτιστικό για την κατάσταση που επιθυμούν να δημιουργήσουν στην περιοχή οι νέοι ιδιοκτήτες τμήματος της «αμαρτωλής έκτασης Κανελλάκη». Έναν εκτός σχεδίου οικισμό χωρίς δίκτυα και υποδομές μια περίκλειστη περιοχή για… βίλες με υπόγεια και πισίνες πάνω στην άμμο! Και μάλιστα στο κέντρο της περιοχής ωοτοκίας της προστατευόμενης θαλάσσιας χελώνας caretta-caretta, στον πυρήνα του Τόπου Κοινοτικής Σημασίας (ΤΚΣ) του Οικολογικού Δικτύου «Natura 2000».
ΘΑΝ. ΤΣΑΜΟΥΛΗΣ
Υ.Γ.: Δεν γνωρίζαμε προχθές τις νεώτερες κινήσεις της «φρουράς Παππά» στην περιοχή. Χθες πολίτες της περιοχής μας κατάγγειλαν ότι εμποδίζονται κατασκηνωτές στο δάσος, απαγορεύουν προσβάσεις πολιτών και δημιουργούν κλίμα τρομοκρατίας στην περιοχή. Μάλιστα καλούν και την Αστυνομία να συνδράμει την τακτική τους για διώξιμο των επισκεπτών για να αποκτήσουν άλλοθι ότι με τα ισχύοντα η περιοχή οδηγείται σε ερημοποίηση. Άλλα πάλι «Παππαδάκια» μαζεύουν, λέει, υπογραφές σε «λευκό χαρτί» κατά της κατοχύρωσης και διεύρυνσης της παραλιακής περιοχής προστασίας για την ωοτοκία της θαλάσσιας χελώνας! Είναι προφανές, ότι κάποιοι έχουν ξεφύγει εντελώς και προσπαθούν να επιβάλλουν στην περιοχή το «δίκιο του ιδιοκτήτη-τσιφλικά Παππά» με μεθόδους που παραπέμπουν σε μαφία, αδιαφορώντας για τη νομιμότητα και την κοινωνική ηρεμία στην περιοχή, προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα του αφεντικού, που υπόσχεται τα πάντα στους πάντες όταν «ΘΑ»…, σε μια προσπάθεια να επωφεληθούν από τον επιδιωκόμενο διχασμό της τοπικής κοινωνίας. Καλό θα είναι οι αιρετοί της περιοχής να κρατήσουν την ψυχραιμία τους και να τιμήσουν την εμπιστοσύνη του κόσμου, να μην εκτίθενται προκλητικά, να προασπίζονται το δημόσιο συμφέρον και τη νομιμότητα, αλλιώς μπορεί και να εμπλακούν σε περιπέτειες που δεν είχαν φανταστεί όταν αποφάσισαν, προφανώς με το αζημίωτο, να ταυτιστούν με άνομα ιδιωτικά συμφέροντα στην περιοχή.
Υ.Γ.1: Αύριο στην Ελαία θα μεταβεί κλιμάκιο της Δημοκρατικής Αριστεράς με επικεφαλής τον βουλευτή Αχαΐας και Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο Νίκο Τσούκαλη, όπου στις 11 π.μ. θα έχει συζήτηση με τους κατοίκους για τα συμβαίνοντα στην περιοχή.
Μεθοδολογία Ελέγχου - Ενέργειες
Η συνθετότητα της υπόθεσης που κλήθηκε να ελέγξει το Μικτό Κλιμάκιο Ελέγχου (Μ.Κ.Ε.) δημιούργησε την ανάγκη αναζήτησης στοιχείων από τις αρμόδιες υπηρεσίες προκειμένου να αποκτηθεί συνολική εικόνα και να διενεργηθεί ολοκληρωμένος έλεγχος.
Στο πλαίσιο αυτό και για την υποβοήθηση του έργου του Μ.Κ.Ε. στάλθηκαν τα εξής έγγραφα από τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Ε.Δ.Δ.) στις συναρμόδιες υπηρεσίες:
● Το με α.π. ΓΕΔΔ Φ.586.12/12030/27.07.12 προς την Υπηρεσία Δόμησης του Δήμου Τριφυλίας με το οποίο ζητήθηκαν στοιχεία: α) σχετικά με τις αιτηθείσες οικοδομικές άδειες για την ανέγερση κατοικιών σε γήπεδα που προέκυψαν από την κατάτμηση της αρχικής έκτασης που εκποιήθηκε από το Ελληνικό Δημόσιο στο Γ. Καννελάκη το 1953 και β) για χαρακτηρισμό του παράλληλου προς την ακτογραμμή δρόμου, που διασχίζει το πευκοδάσος καθώς και των κάθετων προς την παραλία δρόμων στο ύψος του Αη Γιαννάκη και του γηπέδου Ελαίας.
● Το με α.π. ΓΕΔΔ Φ.586.12/12029/27.07.12 προς το υποθηκοφυλακείο Αυλώνος Μεσσηνίας με το οποίο ζητήθηκαν στοιχεία: α) σχετικά με το αν έχουν καταχωρηθεί ως δημόσια κτήματα οι τέσσερις δίοδοι που προσδιορίζονται με στοιχεία αβ, γδ, εζ και ηθ στο διάγραμμα που συνοδεύει το από 04.03.1996 Πρακτικό του Δασάρχη Καλαμάτας και του Οικονομικού Εφόρου Τριφυλίας και β) για συμβόλαια ιδιοκτησιών που συνορεύουν με τις τέσσερις προαναφερόμενες διόδους.
● Το με α.π. ΓΕΔΔ Φ.586.12/14490/27.09.12 προς την Κτηματική Υπηρεσία Μεσσηνίας με το οποίο ζητήθηκαν στοιχεία για τις πράξεις καθορισμού αιγιαλού που έχουν εκδοθεί για την παραλιακή ζώνη από τον οικισμό Αηγιαννάκη ως Πηγαδούλια και τα αντίστοιχα τοπογραφικά διαγράμματα.
● Το με α.π. ΓΕΔΔ Φ.586.12/16819/26.10.2012, με το οποίο απεστάλησαν πρόσθετα στοιχεία και πληροφορίες για την υπόθεση στη Δ/νση Νομοθετικού Έργου του ΥΠΕΚΑ προκειμένου να σχηματίσει ολοκληρωμένη άποψη σχετικά με το χαρακτηρισμό των εν λόγω δρόμο ως κοινόχρηστων ή μη.
Παράλληλα, ο ΓΕΔΔ με το με α.π. Φ.586.12/14991/27.09.12 έγγραφό του ζήτησε να ορισθεί τεχνικός εμπειρογνώμονας από τον Οργανισμό Κτηματολογίου και Χαρτογραφήσεων Ελλάδος (ΟΚΧΕ) του ΥΠΕΚΑ με αντικείμενο:
● τη φωτοερμηνεία για τη διαπίστωση προΰπαρξης ή μη των δρόμων,
● τον έλεγχο της θέσης των κατασκευασθέντων δρόμων σε σχέση με τον προσδιορισμό αυτών στο διάγραμμα που συνοδεύει το από 04.03.1996 Πρακτικό του Δασάρχη Καλαμάτας και του Οικονομικού Εφόρου Τρυφυλίας, καθώς και
● την υποστήριξη του Μ.Κ.Ε σε τεχνικά θέματα στο πλαίσιο της διερεύνησης της υπόθεσης.
Στο πλαίσιο αυτό, ο ΟΚΧΕ, με το με α.π. 8568/10.10.2012 έγγραφό του όρισε ως Τεχνικό Εμπειρογνώμονα την κα Αννα Πετροπούλου ΠΕ Αγρονόμο - Τοπογράφο Μηχανικό με αναπληρώτρια της, την κα Ευγενία Γρηγορίου ΤΕ αγρονόμο- Τοπογράφο Μηχανικό υπαλλήλους της Δ/νσης Γεωπληροφορικής του ΟΚΧΕ. Στις 12.11.12 με το υπ'αριθμ. οικ. 9596/12.11.2012 έγγραφο του ΟΚΧΕ κατατέθηκε στον ΓΕΔΔ (α.π. ΓΕΔΔ 17677/12.11.2012) Τεχνική Έκθεση της κας Αννας Πετροπούλου, με συμπεράσματα σχετικά με τους προαναφερόμενους δρόμους.
Επιτόπιοι έλεγχοι - αυτοψίες
Μέλη του Μικτού Κλιμακίου Ελέγχου μετέβησαν στην Κυπαρισσία στις 4 και 5 Απριλίου 2013 και πραγματοποίησαν τα εξής:
- Συνάντηση με την Υπηρεσία Δόμησης του Δήμου Τριφυλίας και συλλογή στοιχείων από την Υπηρεσία αυτή.
- Αυτοψία στην περιοχή NATURA 2000, φωτογραφική αποτύπωση των κατασκευασθέντων δρόμων, των οικοτόπων της Οδηγίας 92/43, των δασικών τμημάτων της υπό εξέταση περιοχής και του αιγιαλού.
- Λήψη γεωγραφικών συντεταγμένων με φορητή συσκευή GPS τύπου Sarmin GPSMap 60 CSx σε σύστημα αναφοράς ΕΓΣΑ 1987 όσον αφορά στη θέση των κατασκευασθέντων δρόμων και την καθορισμένη γραμμή αιγιαλοί, προκειμένου να επιβεβαιωθούν τα αντίστοιχα στοιχεία των συναρμοδίων υπηρεσιών, καθώς και επιμετρήσεις με μετροταινία.
Διαπιστώσεις από την εξέταση των φακέλων αιτήσεων
οικοδομικών αδειών που έχουν κατατεθεί στην Υπηρεσία
Δόμησης του Δήμου Τριφυλίας κατά το 2010-2011
Από την εξέταση των φακέλων αιτήσεων οικοδομικών αδειών που βρίσκονται κατατεθειμένες στην Υπηρεσία Δόμησης του Δήμου Τριφυλίας, προέκυψαν τα εξής:
● Έχουν κατατεθεί και εκκρεμούν 47 (σαράντα επτά) συνολικά αιτήσεις για τη χορήγηση οικοδομικών αδειών «διώροφων οικιών με υπόγειο και πισίνα» εντός της έκτασης που είχε εκποιηθεί το 1953. Από αυτές, η μία αίτηση κατατέθηκε το 2008, οι δύο το 2009, οι δέκα το 2010 και οι τριάντα τέσσερεις το 2011.
● Οι ανωτέρω αιτήσεις αφορούν σε γήπεδα που έχουν κατατμηθεί στην πλειονότητά τους κατά το 2009 και το 2011.
● Οι προαναφερόμενες αιτήσεις συνοδεύονται από τοπογραφικά διαγράμματα όπου αναφέρονται οι όροι δόμησης, περιλαμβανομένης της προϋπόθεσης οικοδομησιμότητας της παρ. 1 του άρθρου 10 του Ν.31212/2003, δηλαδή της ύπαρξης προσώπου 25 μέτρων σε κοινόχρηστη οδό.
● Από τις ανωτέρω αιτήσεις, οι 43 αφορούν σε γήπεδα τα οποία παρουσιάζονται να έχουν «πρόσωπο» σε έναν από τους πέντε δρόμους που κατασκευάστηκαν κατά τα έτη 2011 και 2012.
Σημειώνεται ότι από την 31.12.2003 τέθηκε σε ισχύ ο ν.3212/2003 «Αδεια δόμησης, πολεοδομικές και άλλες διατάξεις θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων» (ΦΕΚ Α΄ 308) σύμφωνα με τον οποίο για την εκτός σχεδίου δόμηση γηπέδων απαιτείται «Ελάχιστο εμβαδόν γηπέδου 4.000 τετραγωνικά μέτρα και πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο εικοσιπέντε (25) μέτρα» 7. Ως εκ τούτου κάθε γήπεδο εκτός σχεδίου που δημιουργείται ή προκύπτει από κατάτμηση μετά την ημερομηνία αυτή, πρέπει να πληροί αυτήν την προϋπόθεση προκειμένου να καταστεί εκτός από άρτιο και οικοδομήσιμο. Αντίθετα, πριν από την ανωτέρω ημερομηνία, δεν υπήρχε η απαίτηση της ύπαρξης προσώπου σε κοινόχρηστη οδό, αλλά μόνο το ελάχιστο απαιτούμενο εμβαδό γηπέδου ίσο με 4.000 τμ.
Η πρόθεση του νομοθέτη ως προς την προαναφερόμενη διάταξη, όπως προκύπτει από την αιτιολογική έκθεση στο σχέδιο του ανωτέρω νόμου, ήταν η εξής:
«Με το άρθρο αυτό επιχειρείται ο εξορθολογισμός της δόμησης σε εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών περιοχές. Ειδικότερα : Με την παράγραφο 1 θεσπίζεται η απαγόρευση δόμησης γηπέδων που δεν διαθέτουν πρόσωπο ικανού μήκους σε δημόσιο οδικό δίκτυο, πλην εξαιρέσεων (κτίσματα για την εξυπηρέτηση ορισμένων χρήσεων του πρωτογενή τομέα που μπορούν να εξυπηρετούνται και από αγροτικούς ή βασικούς δρόμους καθώς και ορειβατικών καταφύγιων η ανέγερση των οποίων επιτρέπεται και σε γήπεδα που εξυπηρετούνται αποκλειστικά από μονοπάτια καθώς και σε γήπεδα που προϋφίστανται της έναρξης ισχύος του νομου και προορίζονται για την ανέγερση κατοικιών), με στόχο τον περιορισμό της δόμησης, και τη συγκέντρωσή της σε γήπεδα που διαθέτουν σχετικές με τη λειτουργία κάθε χρήσης προϋποθέσεις πρόσβασης, παράλληλα με την δημιουργία προϋποθέσεων για την εξασφάλιση της λειτουργικότητας των αξόνων, την αποτροπή δημιουργίας νέων αυθαίρετων ιδιωτικών σχεδίων (ιδιωτικοί δρόμοι / κατατμήσεις)»
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, η υπηρεσία Δόμησης του Δήμου Τριφυλίας δεν προχώρησε στην έκδοση των αιτούμενων οικοδομικών αδειών ως τις 24.05.2013 οπότε και τέθηκε σε ισχύ η αναστολή έκδοσης οικοδομικών αδειών στην ευρύτερη περιοχή, ούτε όμως και επέστρεψε τους σχετικούς φακέλους στους αιτούντες. Κατά το διάστημα κατά το οποίο εξετάζονταν οι φάκελοι, η υπηρεσία δόμησης απέστειλε δύο ερωτήματα προς γνωμοδότηση στο ΣΧΟΠ Ν. Μεσσηνίας και ΣΧΟΠΑΔ Πελοποννήσου, όπως αναλυτικά περιγράφεται παρακάτω στην παράγραφο 9.2 (σ.σ. τμήμα της Εκθεσης που θα δημοσιευτεί τη Δευτέρα)
Διαπιστώσεις ως προς τις πράξεις και ενέργειες
της Υπηρεσίας Δόμησης του Δήμου Τριφυλίας
Για τις ήδη κατατεθειμένες από τα 2008, 2009, 2010 και 2011, 47 αιτήσεις οικοδομικών αδειών, δεν προκύπτει με σαφήνεια εάν η Υπηρεσία Δόμησης του Δήμου Τριφυλίας προέβη εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών στις νόμιμες ενέργειες ως προς τον έλεγχο των σχετικών φακέλων, ώστε είτε να επιστρέψει αυτούς στις περιπτώσεις όπου δεν πληρούνταν οι απαιτήσεις της κείμενης νομοθεσίας, είτε να προχωρήσει στην διαδικασία έκδοσης οικοδομικής αδείας, δεδομένου ότι η γνωμοδότηση από τα αρμόδια Συμβούλια Χωροταξίας δεν θεωρείται καταρχήν ως ενέργεια που επιμηκύνει το χρόνο εξέτασης των σχετικών φακέλων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου