Οι μεσσηνιακές εταιρείες παλεύουν μόνες τους - ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ LIVE- ΕΙΔΗΣΕΙΣ,ΝΕΑ, ΤΑΞΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ LIVE- ΕΙΔΗΣΕΙΣ,ΝΕΑ, ΤΑΞΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ ΚΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Τρίτη 14 Ιανουαρίου 2014

Οι μεσσηνιακές εταιρείες παλεύουν μόνες τους

Χωρίς στην ουσία έναν εθνικό στρατηγικό σχεδιασμό για την στήριξη των εξαγωγών, η Ελλάδα ζει το... όνειρο των νέων αγορών. Η αισιοδοξία σε κάθε επίσκεψη του όποιου εκπροσώπου εξωτικής ή μη χώρας ανεβάζει στο βήμα τους πολιτικούς που αρχίζουν να μιλούν για τις νέες ευκαιρίες. Ωστόσο, οι εκπρόσωποι εξαγωγικών επιχειρήσεων της Μεσσηνίας επισημαίνουν ότι η Πολιτεία δεν μεριμνά, δεν υπάρχει στόχευση και μάρκετινγκ και ο καθένας ό,τι κάνει το κάνει από μόνος του.
Το άνοιγμα στις νέες αγορές φαίνεται να υπάρχει αλλά στη θεωρία, ενώ οι ίδιες οι επιχειρήσεις προσπαθούν να κρατηθούν στις ήδη υπάρχουσες και να ανταγωνιστούν τους οργανωμένους Ιταλούς και Ισπανούς. Γιατί ποιότητα τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα, που κυρίως εξάγουμε, έχουν - όμως δεν έχουν ανταγωνιστική τιμή και απευθύνονται σε πολύ συγκεκριμένο αγοραστικό κοινό. Η αντιπρόεδρος της "Αγροβίμ ΑΕ" Ευγενία Γυφτέα λέει ότι καθ’ όσον γνωρίζει δεν υπάρχει κάποιο εθνικό σχέδιο για το άνοιγμα νέων αγορών. "Ολες τις αγορές, στις οποίες δραστηριοποιούμαστε, τις έχουμε ανοίξει μόνοι μας, με την δική μας ομάδα και βασιζόμενοι πάντα στις δικές μας δυνάμεις και πλέον χωρίς καμία χρηματοδότηση", αναφέρει. Και προσθέτει ότι οι νέες αγορές θέλουν μελέτη και μεγάλη προσπάθεια. "Οι όποιες πληροφορίες έρχονται κατά καιρούς από τα εμπορικά γραφεία των πρεσβειών μας δεν ήταν ποτέ αρκετές για να ανοίξουν αγορές, είτε διότι δεν έχουν τα οικονομικά μέσα πλέον, είτε δεν υπάρχει θέληση. Πολύ λίγοι διπλωμάτες ή εμπορικοί γραμματείς έχουν δώσει αγώνες και έχουν βοηθήσει το «ελληνικό προϊόν» στις νέες αγορές", λέει. Στον αντίποδα, "όλες οι χώρες που παράγουν παρόμοια προϊόντα παρουσιάζουν ολοκληρωμένα marketing plans, με έμφαση στα πλεονεκτήματα των προϊόντων τους και δημιουργώντας εθνικά brand names".
Στην Ελλάδα "είχαμε και έχουμε ισχυρά brand names, όπως η φέτα, το τοπικά ΠΟΠ Καλαμάτας και πολλά άλλα προϊόντα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για άνοιγμα νέων αγορών, με σωστό marketing plan και στηρίζοντας πάντα την αυθεντικότητα και την υψηλή ποιότητα", καταλήγει. Ο Φέλιξ Μπλάουελ από την εταιρεία "Μπλάουελ Φρίντριχ" επισημαίνει ότι η κρίση δεν δημιούργησε την ευκαιρία για εξωστρέφεια και ειδικά σε νέες αγορές - "ίσως ανάγκασε εταιρείες που δεν είχαν εξωστρεφή προσανατολισμό να προσπαθήσουν σε αυτή την κατεύθυνση", λέει. Και αναφέρει ότι δεν υπάρχουν περισσότερες αγορές από ό,τι πριν για την διάθεση των αγροτικών προϊόντων. "Για μια εξαγωγική εταιρεία το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι το κομμάτι της κρίσης των τραπεζών, γιατί στις δικές μας δουλειές σημαντική είναι η χρηματοδότηση και εκεί έχουν στενέψει τα όρια", σημειώνει. Και προσθέτει ότι μια εξαγωγική εταιρεία την επηρεάζει "η υγεία των αγορών στο εξωτερικό, με τις οποίες έχεις να κάνεις· εμένα για παράδειγμα θα με επηρέαζε μια κρίση στην Αυστρία". Ο Γιώργος Κόκκινος, πρόεδρος της "Ομάδας Παραγωγών Νηλέας", επισημαίνει ότι υπάρχει γενικότερο πρόβλημα με τις εξαγωγές και "έχει να κάνει με τον έλεγχο της παραγωγής. Οι Ισπανοί ελέγχουν αποτελεσματικά την παραγωγή τους και έχουν σημαντικό προβάδισμα στις αγορές, γιατί λόγω όγκου έχουν καλύτερο έλεγχο και των τιμών - ενώ το συγκριτικό πλεονέκτημα της Ελλάδας είναι η ποιότητα. Αυτό που έχει σημασία είναι ο εντοπισμός των αγορών, και έπειτα θέλει μια αδιάλειπτη παρουσία". Επισημαίνει δε ότι οι όποιες προσπάθειες από πλευράς Πολιτείας εξαντλούνται σε προγράμματα μικρής διάρκειας που όμως δεν εξασφαλίζουν την σταθερή παρουσία της Ελλάδας στις αγορές. "Γενικότερα το θέμα είναι πολυσύνθετο και έχει να κάνει με τον έλεγχο και την οργάνωση της παραγωγής. Οι παραγωγοί μας είναι ανοργάνωτοι και το κράτος ανύπαρκτο στην προσπάθεια, αφού αποσπασματικά ενισχύει τις επιχειρήσεις με κάποια χρηματοδοτικά προγράμματα και ανοίγματα χωρίς συνέχεια - αλλά δεν μπορείς να παρέμβεις στις αγορές με ασυντόνιστες κινήσεις". Ο Γιώργος Παντελόπουλος από την "Panprod S.A." επισημαίνει ότι σε καιρό κρίσης οι εξαγωγικές εταιρείες "δεν ζητούμε χρηματοδότηση, αλλά ένα πιο οργανωμένο πλαίσιο. Στο ελαιόλαδο δεν υπάρχει εθνική στρατηγική για παράδειγμα, μόνο για το εμφιαλωμένο ελαιόλαδο, γιατί κάποιοι έχουν ωφέλεια από το χύμα έξω. Οι Ιταλοί έχουν κερδοσκοπήσει, αλλά εκεί υπάρχει μια κρατική δυναμική και έχουν κατορθώσει πιο δυναμική παρουσία στις αγορές". Ενώ στην Ελλάδα, "σχεδιάζουμε και προωθούμε μόνοι μας τα προϊόντα μας στις αγορές λόγω της αδυναμίας τους κράτους, που θα έπρεπε να ασχοληθεί με νέες αγορές, να θέσει στέρεες βάσεις ώστε να αποκτήσουμε ένα μερίδιο που σταθερά να αυξάνεται". Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/epixeiriseis/item/32398-messiniakes-etaireies-exagwges

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Top Ad

Responsive Ads Here