Σύμφωνα με Πανελλαδική έρευνα και στις 13 Περιφέρειες της χώρας - ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ LIVE- ΕΙΔΗΣΕΙΣ,ΝΕΑ, ΤΑΞΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ LIVE- ΕΙΔΗΣΕΙΣ,ΝΕΑ, ΤΑΞΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ ΚΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Δευτέρα 27 Μαΐου 2013

Σύμφωνα με Πανελλαδική έρευνα και στις 13 Περιφέρειες της χώρας

ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ των Ελλήνων γονέων για τα παιδιά τους φαίνεται πως με την κρίση προσαρμόζονται, και μάλιστα κάνουν στροφή 180 μοιρών σε σχέση με τις παλιές αντιλήψεις που τους ήθελαν να αγωνίζονται για εκείνα, ώστε μια μέρα να τα καμαρώσουν με… κουστούμι και χαρτοφύλακα. Τον τελευταίο καιρό η φράση «Επιστροφή στο χωριό» κερδίζει τόσο τους νέους όσο και τους γονείς τους σύμφωνα και με πρόσφατη πανελλαδική έρευνα της Κάπα Research, για λογαριασμό του διαδικτυακού περιοδικού και καναλιού ka-business.gr. Πιο συγκεκριμένα στο ερώτημα σχετικά με το αν θα ενθάρρυναν ή όχι τα παιδιά τους να γίνουν αγρότες, επτά στους δέκα ερωτηθέντες (69,9%) απάντησαν «ναι» (το 29,4%) και «μάλλον» (το 40,5%). Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στις αρχές Μαΐου σε 1.417 ενήλικες, με αναλογική κατανομή στις 13 περιφέρειες της χώρας. Αυτό που προ-έκυψε είναι πως η επιστροφή στο χωριό θα έχει θετικό αντίκτυπο στην ύπαιθρο, σύμφωνα με το 87,3% των ερωτηθέντων, στην οικονομία, σύμφωνα με το 84,2%, και στην απασχόληση, σύμφωνα με το 83%. Μάλιστα, το 80,6% θεωρεί πως ο αγροτικός κλάδος «έχει μέλλον», όπως επισήμανε η δημοσιογράφος Ραλλιώ Λεπίδου, επικεφαλής του ka-business.gr, παρουσιάζοντας την έρευνα σε συνέντευξη Τύπου. ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ
Η άποψη που κυριαρχεί βέβαια για τους Έλληνες αγρότες, σύμφωνα πάντα με την έρευνα, δημιουργεί μια αρνητική εικόνα για το επάγγελμα του αγρότη. Στο ερώτημα «Ποιο από τα χαρακτηριστικά θα λέγατε ότι ταιριάζει ή δεν ταιριάζει στους Έλληνες αγρότες», σχεδόν επτά στους δέκα απάντησαν ότι οι αγρότες έχουν καταχραστεί τα ευρωπαϊκά πακέτα στήριξης (70,7%) ή ότι τα περιμένουν όλα από το κράτος (68,6%), ενώ το 74,4% των ερωτηθέντων υποστήριξαν ότι οι αγρότες δεν σέβονται το περιβάλλον. Στο ερώτημα «Σε ποιους κλάδους πιστεύετε ότι υπάρχουν οι περισσότερες προοπτικές απασχόλησης στην επαρχία», το 76,9% των ερωτηθέντων απάντησε στον αγροτικό τομέα, το 55,9% στον αγροτουρισμό, το 40,6% τον τουρισμό-πολιτισμό και το 35,9% στη μεταποίηση αγροτικών προϊόν-των. Το 37,4% των ερωτηθέντων αγροτών χαρακτηρίζει ως «προοπτική» την επιστροφή στο χωριό και την αγροτική ενασχόληση και το 25,1% τη θεωρεί ευκαιρία. Το 28,9% όμως τη βλέπει ως ανάγκη. Στο ερώτημα «Πώς πιστεύετε ότι οι αγρότες επιβιώνουν σήμερα εν μέσω κρίσης» το 44,7% των ερωτηθέντων απάντησε πολύ δύσκολα, γιατί έχουν χάσει πολλά χρήματα και το 32,9% καλύτερα από άλλους κλάδους. Ποσοστό 8,6% δήλωσε πως δεν δικαιώθηκε με την απόφαση να ασχοληθεί με τη γεωργία, ενώ το 13,8% περιορίστηκε να απαντήσει ότι έχει χάσει χρήματα. Η έρευνα παρουσιάστηκε σε συνέντευξη Τύπου, που δόθηκε ενόψει του 4ου συνεδρίου «Καινοτομία και Ανάπτυξη» που διοργάνωσε την προηγούμενη Πέμπτη το ka-business.gr υπό την αιγίδα του υπουργείου Μακεδονίας-Θράκης.
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ ΚΑΙ Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ
Μόλις το 2,2% σκέφτεται να επιστρέψει στην πόλη, αφού, παρά τα πολλά προβλήματα,το55,3%των αγροτών βλέπει το μέλλον με αισιοδοξία. Τα σημαντικότερα προβλήματα των αγροτών σήμερα, βάσει της έρευνας, είναι η έλλειψη ενημέρωσης σε θέματα τεχνολογίας και καινοτομίας που αφορούν τον αγροτικό κλάδο σύμφωνα με το 72,5% των ερωτηθέντων αγροτών, η αδυναμία προσαρμογής στις νέες συνθήκες, σύμφωνα με το 54% των ερωτηθέντων, η αδυναμία επιλογής της κατάλληλης καλλιέργειας λέει το 52,3%, και το ασταθές οικονομικό περιβάλλον, σύμφωνα με το 39,5% των ερωτηθέντων αγροτών. Ωστόσο, τα περιθώρια για αύξηση των εξαγωγών αγροτικών προϊόντων είναι μεγάλα, σύμφωνα με τον υπουργό Μακεδονίας-Θράκης Θεόδωρο Καράογλου, ο οποίος στη συνέντευξη Τύπου τόνισε ότι οι ελληνικές εξαγωγές έφτασαν πέρσι σε αξία τα 4,6 δια ευρώ, αυξημένες κατά 10,2% σε σχέση με το 2012, και πρόσθεσε ότι υπάρχουν πολύ μεγαλύτερα περιθώρια. Ο κ. Καράογλου συμπλήρωσε ότι η ποιότητα των ελληνικών αγροτικών προϊόντων αποτελεί πλεονέκτημα, το οποίο όμως πρέπει να αναδειχθεί με κατάλληλες προωθητικές ενέργειες, καθώς -όπως είπε- δεν είναι δυνατόν να διαφημίζουμε την ποιότητα του ελληνικού ελαιολάδου και στη συνέχεια αυτό να πωλείται ως… ιταλικό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Top Ad

Responsive Ads Here